top of page

עלון מס' 72: - על גשמי ברכה בחווה ועל אפונת השלג...

מהנעשה בחוות קיימא (ילדים זה שמחה...)

קטיף תרד אורגני בקיימא.jpg

מהמשרד…

  • עומר האופה מבקש שהזמנת הלחמים תעשה במערכת ההזמנות עד יום שני בצהריים, על מנת להיערך בהתאם.

  • חברנו המגדלים האורגנים המספקים לנו את ההשלמות, חסרים במלפפונים. לכן השבוע הזמנו מלפפון הולנדי אורגני ( המוכר לנו מאירופה), בסופו של דבר הוא יגיע אליכם באותו המשקל של המלפפונים הרגילים רק בגודל אחר...

  • לאוספים מנקודת החלוקה בעין כרם - אנא שימו לב: הפתיחה והסגירה של שער הכניסה קצת קשה, יש להקפיד לסגור את השער היטב. השער פתוח בימי רביעי וחמישי עד הערב. מי שמעוניין ליצור קשר עם אוריה בעלת הבית מוזמן - 052-7877283.

  • עירית מוסרת ד"ש חמה מאוד לקראת החורף שבא. וגם מעבירה ביקורת על הקור השורר במשרד. ואז נזכרת שבחווה קר יותר אז עדיף להיות בשקט…

עירית מנהלת המשרד.jpg

מהשדה...

השבוע השמש הפציעה מבעד לענני הסתיו והביאה עמה צמיחה אדירה של שלל ירקות החווה ושלל יצורי האנוש בחווה (מי אמר שקריר?) ... יחד עם האדמה הספוגה עוד מגשמי הברכה של שבוע שעבר, התנאים מטיבים אתנו ועם הגידולים שלנו.

אף אחד מאתנו המבוגרים בחווה לא היה בוחר להיות חקלאי אילולא היו אלו החקלאים הצעירים שמגיעים בכל בוקר וממלאים אותנו בתוכן וברצון. אלו זמנים של שמחה בחווה, אוויר הרים וטבע זה שמחה וארוחת צהריים מירקות השדה זה שמחה.

בתיאום מושלם שחוזר על עצמו בכל עונה מחדש, אנו נזכרים שוב באותה הדרך שבה האדמה מלמדת אותנו להיות סבלניים אך מלאי ציפייה:

כשהופכים את האדמה אפשר לדמיין את החקלאים הקטנים שותלים

כששותלים אפשר לחוש ולהריח את ריח הירקות

כשזורעים בדמעה קוצרים ברינה

כשמנכשים עשבים, מפנים מקום לצמיחה

כשקוטפים לא מאמינים כמה מהר זה קרה

כשאורזים את הירקות בעטיפות הלבנות והחומות, אין זמן לחשוב…

כשמחלקים לכם את סלי הירקות, כבר חושבים על שבוע הבא,

וכשקמים שוב בבוקר לחווה הזעירה בעמק הקטן שמתחת לבית זית,

שוב נזכרים - ילדים זה שמחה

צוות צעיר ובוגר בקטיף ירוקים.jpg

מההרים סביב...

"אפונת השלג" או אפונה סינית , או שמא נקראת היא "אפונת תרמיל אכילה" על שום היותה טעימה מכל כיווניה ועם תרמיליה. בצרפתית היא נקראת Le Pois Mange-tout, בתרגום חופשי - "אפונת אוכלים הכל". מגיעה לשוק היכן שהוא בסביבות אמצע דצמבר, פריכה ורעננה ומתוקה יותר מאפונים אחרים. כאמור נאכלת בשלמותה, מתפצחת בפה, מותירה רעננות ומתקתקות עדינה.

אפונה אורגנית בחוות קיימא.jpg

בשנה שעברה גידלנו את אפונת הגינה ואת אפונת השלג ונוכחנו לדעת שאפונת השלג הצליחה טוב יותר בתנאי מזג האוויר שלנו. באופן מפתיע ובניגוד לשמה אין לאפונת השלג יכולת לעמוד בתנאי שלג או בתנאי כפור, אבל מתברר שאת אדמתנו היא אוהבת. ניסיון נוסף שביצענו השנה היה להקדים את זריעת האפונים השלגיים, והנה כבר השבוע חלק מאתנו (סליחה מכל השאר) נקבל אפונת שלג בסל הירקות. מומלץ לאכול אותה טרייה או להקפיצה עם שמן זית מלח ושום. אל תחכו עם האפונה יותר מדיי, שלושה ימים והיא מאבדת מפריכותה. תנו ביס איך שהסל מגיע, וספרו לנו איך היה…

אז מה צפוי לנו השבוע בסל…

מלפפון הולנדי, עגבניות, גזר, תפו"א, בטטה, כולורבי, חציל/עגבניות שרי, כרישה/בצל יבש, סלרי, תרד ניוזילנדי, פטרוזיליה/כוסברה.

בסל הגדול יצטרפו להם… לפת/צנונית, אפונת שלג/שעועית/לוביה, רוקט/מיזונה.

(באדום מסומנים הירקות שאנו נשלים השבוע ממגדלים אורגניים אחרים על מנת לשמור על סל מאוזן ועשיר).

לשינויים ובקשות מיוחדות אנא הכנסו לאתר האינטרנט של קיימא ומשם לחצו על "כניסה ללקוחות"- עד יום רביעי בשעה 12.00.

לסלים ניתן להוסיף דרך מערכת ההזמנות מוצרים כגון: לחם מחמצת של עמר האופה, דבש אורגני של רעיה, ביצי חופש של מיכל ויעקוב, תמר מג'הול אורגני של שים והוריה ויין של יקב רוזה.

שיהיה לכולנו סוף שבוע של שמחה…

צוות החווה.

תיוגים:

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page