top of page

עלון מס' 1: 19.6.13- הקיץ המתקרב, הצבי המקפץ והקישואים העגולים

השבוע בחווה בבית זית (ממש מתחת לבית)...

מהמשרד...

שני עדכונים ותזכורת חשובה ראשית, נעדכן שזו היא כתובת המייל החדשה שלנו kaima.farm@gmail.com , ממנה נשלח עדכונים ואליה אתם מוזמנים לשלוח בקשות, שאלות והערות. שנית, נעדכן שסיימנו בשעה טובה את כל ההתעסקות הטכנית במערכת התשלום. כבר התחלנו השבוע ונמשיך זאת בשבוע הבא, להרים אליכם טלפון, לשאול מה הכנתם השבוע מהקישואים ולרשום את פרטי האשראי על מנת שנוכל לחייב בסוף החודש לפי הסלים שהזמנתם.

ולבסוף תזכורת חשובה... כל בקשה מיוחדת לגבי הסל השבועי, מביטול חד פעמי ועד בקשה להוסיף או להחסיר ירק מסוים תתקבל בברכה במייל עד יום רביעי בשעה 12:00. זאת על מנת שנוכל להספיק ולהתארגן בהתאם.

מהשדה...

השבוע בסל: חסה, פטרוזליה, בזיליקום, בצל ירוק, עגבניה, מלפפון, סלק, פקוס, בצל, קישוא בהיר+עגול.ובסל הגדול יצטרפו מנגולד, תפו"א, שעועית צהובה וגזר.

הקיץ כבר כאן ופנינו לאן?

השדה הצעיר והרענן שלנו גדל במהירות ומדביק את קצב הדרישות ממנו בצורה מרשימה ביותר. הראשונים להיכנס לסל היו הירוקים מהירי הצמיחה (חסה, מנגולד, בזיליקום ועוד) והקישואים שמתחילים להפגיז מוקדם מחבריהם הקיציים. השבוע ושבוע הבא כבר יצטרפו בהדרגה השעועית עמוסת התרמילים וה"פקוס" היוקרתי, שהוא בעצם זן של מלפפון בלאדי שעיר ומתקתק. גם הסלק כבר קורץ ומוכן לאכילה אך אנחנו בתרגול חשוב של אורך רוח מחכים בסבלנות להשמנה הסופית.

בינתיים אנחנו משלימים את החסר לנו בשדה ממגדלים אורגנים אחרים.

ככל שתגבר השמש ונכנס לתוך הקיץ ישתלטו על הסל גיבוריו הקלאסיים. עגבנית השרי שכבר נותנת סימנים אדומים ראשונים ואחיותיה הקנאיות, תמר וסמדר (העגולה והמוכרת). החציל והפלפל שמתענגים להם בשמש והתירס שיהווה את שיאו של הקיץ ויחזיר את כולנו לרגעים מתקתקים של ילדות. זה על קצה המזלג. ישנן עוד הפתעות רבות שמסתתרות להן בין השורות ונשמח מאוד אם תבואו לבקר, להכיר ולגלות.

מההרים סביב...

הצבי המקפץ

נשתדל מדי שבוע להתחבר כאן גם לנעשה בהרים הסובבים את החווה ובקהילה המקיפה אותנו ואת העשייה שלנו.

כסיפתח נספר על שלושה צבאים מרשימים ביופיים שהגיעו השבוע לביקור ראשון בחווה. הם נעמדו מעבר לגדר ולטשו עיניים בעלווה הירוקה המכסה את השדה. הביקור הראשון שלהם הזכיר לנו את הוויכוח שעלה בין המקומיים כבר בתחילת דרכנו. האם הצבאים מסוגלים לקפוץ מעל לגדר החווה (כמטר וחצי)? המקומיים חצויים בין שלילה מוחלטת לאמונה שלמה ביכולותיו של הצבי. את התשובה כנראה נגלה בשבועות הקרובים...

מהמטבח...

קישואים עגולים עגלגלים

כאן זה המקום שלכם ושלנו לשתף בהתנסויות קולינריות מוצלחות ומרגשות עם ירקות הסל. נשמח אם תשלחו לנו במייל ואנחנו נשתף את כולם בעצה טובה או במתכון מוצלח. את השבוע נקדיש למשחק קולינרי נחמד. את המשחק מתחילים בסלון כשהרעב מתחיל לדגדג. כל משתתף לוקח בידו קישוא עגול מהסל השבועי, עוצם את עיניו ומתחיל לזרוק בחלל שילוב של מרכיבים בהם הוא היה רוצה למלא את קישוא. כשיגיע שילוב שאף אחד לא יוכל לעמוד בפניו אתם כבר תדעו ותרוצו למטבח...

תפו"א ופטריות...

חומוס ונענע...

עגבניות, שום ובזיליקום...

ריקוטה וצנוברים...

אורז אדום וקשיו...

מנגולד ופטה...

בורגול, כוסברה ואגוזי מלך...

שיהיה לכולנו סופ"ש כיף טעים וממולא...

צוות החווה.

תיוגים:

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page