top of page

עלון מס' 106 - 14.7.15: על סוגי הדלעות השונים...

מהנעשה בחוות קיימא (על דלעות ואגדות אחרות...)

מהמשרד…

  • על החסות העצובות והעגבניות הרכות מהשבוע שעבר אנו חייבים התנצלות. האיכות חשובה לנו מאוד אך בעומס העבודה ולחץ האריזות גם אנו נופלים בה ועמכם הסליחה.

  • לקוחות האוספים מנקודת חלוקה בגבעת יערים - נקודת האיסוף שונתה וכעת נמצאת בחנות "מק9" של חנוך עוזרי.

  • שקיות רב פעמיות - כחלק משיתוף פעולה עם ארגון "התו הירוק" שמעודד צריכה ירוקה ואקולוגית, כעת ניתן להזמין דרכנו שקיות רב פעמיות, וכך ניתן לחסוך שימוש בשקיות פלסטיק. ניתן להזמין מארז של 3 שקיות ב-20 ש"ח דרך מערכת ההזמנות.

מהשדה…

עונת הדלעות נפתחה כבר שבוע שעבר עם הדלעות "הקטנות" ותלווה אותנו לתוך הסתיו עם הדלעות הגדולות שזמן ההמתנה שלהן ארוך ביותר.

לכבוד עונת הדלעות נגיש לכם מדריך דלעות מקוצר על מנת שתוכלו לפתח יחסים קולינרים קרובים עם כל מגוון הדלעות שאתם עלולים למצוא בסל הירקות…

דלעת הוקאידו

היפנית הקטנה (זה לא פרסומת לרכב…) שמגיעה בצורת טיפה וצבעה כתום עז. יכולה להישמר על אדן החלון שבועות רבים. מתאימה יותר לאפייה וגודלה אידאלי למילוי (ואז גם לא צריך לקלף, למרות שצורתה החלקה מאפשרת קילוף נוח יחסית לקליפתה העבה).

דלעת ערמונים

האקזוטית של הדלעות הקטנות. מאפייניה דומים לאחותה היפנית רק שיש לה טוויסט, לאחר אפייה יש לה טעם המזכיר ערמונים. למרבה ההפתעה אלו לא האירופיים שפיתחו את הדלעת הזו אלא דווקא ישראלים שכנראה השלימו עם כך שעצי ערמונים כבר לא יגדלו בישראל אז לפחות דלעת בטעם דומה. צורת הכוכב שלה מקשה מאוד על הקילוף לכן כדאי לאפות עם הקליפה. או ככדור ממולא או כפרוסות כוכב שיהפכו כל מנה לעיצוב קולינרי מרשים…

דלורית

אולי הכיפיית ביותר בסדרת הקטנות. קטנה ועמידה אך בעלת קליפה דקה יחסית ונוחה לקילוף. בתוך הצורה האגסית שלה ישנה דלעת בעלת מרקם נימוך וטעם אגוזי מתוק המתאימים גם לבישול וגם לאפייה. באנגלית שמה הוא "אגוז חמאה" (Butternut) המעיד על טעמה ומרקמה הייחודיים.

דלעת טריפוליטאית

הבכירה והמוכרת ביותר באגף הגדולות. אותה תפגשו תמיד חתוכה (אחת שלמה יכולה להגיע גם למשקל של 30 ק"ג) ולכן חייבים לשמור אותה במקרר. מתאימה בעיקר לבישול ומרקים וטעמה מעט תפל ללא טיבול.

דלעת נאפולי מאורכת

הטעימה יותר מאגף הגדולות. צורתה של כנחש שמן ואותה תפגשו חתוכה לפרוסות עגולות המאפשרות קילוף קל. גם היא מתאימה יותר לבישול ומרקים אך ככל הדלעות יכולה להצליח גם באפייה.

ישנן עוד רבות וטובות אך אלו בחירתנו לעונה זו. תיהנו ושתפו אותנו בחוויות הקולינריות...

אז מה צפוי לנו השבוע בסל…

עגבניה, מלפפון/פקוס, תפו"א, גזר, חציל/קישוא, דלעת ערמונים/דלעת הואקידו/דלורית, תרד/מנגולד/מיזונה, בזיל, בצל ירוק, פטרוזיליה, מלון/אבטיח.

בסל הגדול יצטרפו להם… עגבניית שרי, סלק, חסה, כוסברה.

(באדום מסומנים הירקות שאנו נשלים השבוע ממגדלים אורגניים אחרים על מנת לשמור על סל מאוזן ועשיר).

לשינויים ובקשות מיוחדות אנא הכנסו לאתר האינטרנט של קיימא ומשם לחצו על "כניסה ללקוחות"- עד יום שלישי בשעה 12.00.

לסלים ניתן להוסיף דרך מערכת ההזמנות מוצרים כגון: דבש של רעיה, לחם מחמצת של עמר האופה (ניתן להזמין עד יום שני בערב בלבד), ביצי חופש של מיכל ויעקוב, יין של יקב רוזה, שקיות רב פעמיות של "התו הירוק".

מהמטבח...

המתכון ל"דלעת ערמונים במייפל של הלקוחה חנה" אשר הופיע בעלון נמצא באתר תחת "מתכונים של לקוחות".

בתאבון!

שיהיה לכולנו סוף שבוע מהאגדות...

צוות החווה.

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page