top of page

עלון מס' 6: 24.7.13 - תזכורות מהמשרד, תירס בשדה והכרות עם נעמי

מהנעשה בחווה בבית זית (ירקות קיציים מתחת לבית...)

מהמשרד...

שתי תזכורות חשובות:

  1. בקשות ושינויים יתקבלו בברכה במייל (ויאושרו במייל חוזר) עד יום רביעי בשעה 12:00. (רק נזכיר שהמייל השבועי נשלח ברביעי רק בערב והצפי בו אינו אמור לשמש בסיס לשינויים , אלא תוכניותכם לשבוע, החשק שלכם לירק מסויים או מצב המקרר שלכם...).

  2. אנו מתנצלים בפני מי שהשאיר את הארגזים הריקים בחוץ והם לא נאספו. אנו בכל זאת מזכירים ומבקשים מכולם להשאיר בחמישי את הארגזים מחוץ לדלת ואנו נאסוף אותם ביתר קפדנות מעתה.

מהשדה...

מה צפוי לנו השבוע בסל... חסה, פטרוזיליה/כוסברה, עגבניה, חציל, פקוס/מלפפון, תירס, קישוא בהיר/עגול, שרי, פלפל, דלעת ותרד/תרד. בסל הגדול יצטרפו... בצל יבש, תפו"א כרישה ושעועית. (באדום מסומנים הירקות שאנו נשלים ממגדלים אחרים השבוע על מנת לשמור על סל מאוזן ועשיר).

***השבוע הוחלט לקצור את כל ערוגת הבזיליקום על מנת לחדשה. ברוב השיחים הגבעולים כבר עציים מדי והעלים התחתונים יבשים בחלקם. למרות זאת ניתן להכין ממרבית העלים פסטו מצוין. לכן החלטנו במקום להשאיר את הקציר להתייבש בערוגה לצרף לכל הסלים צרור בזיליקום מכובד. מי שמוכן למשימה מוזמן להכין ממרח ומי שאינו מעוניין או אינו מרוצה מטיב העלים יכול פשוט להניחו בערמת הקומפוסט ולשפר את ריחה...

כבר כמה שבועות ארוכים נושאים כל באי החווה עיניהם אל החומה הירוקה הניצבת לה בגאון במרכז החווה. אחרי שבועות של ציפייה ואחרי שכל חבריו מסביב כבר נקטפים ונאכלים הגיע תורו של מלך הקיץ... התירס!!!

התירס שנזרע יחד עם חבריו למחזור השתילות והזריעות הראשון (אי שם בסוף אפריל) הבשיל אחרון. אחרי שבועות של צמיחה מרשימה לגובה והמתנה לגדילת הקלחים, התייבשו השערות בקצוות הקלחים, נצבעו חום ונתנו את האות לתחילת החגיגות. בתחילת השבוע כבר נקטפו מספר קלחים, הופשטו מעטיפתם הירוקה והשיניים ננעצו. בפה מלא מיהר תמיר להכריז... "השבוע יהיה תירס בסל!!!"

בין זיכרונות מתוקים של ילדות לתעשיית המזון

שמו של התירס כבר לא הולך לפניו כבעבר. שדות הענק בארה"ב, הימצאותו כמרכיב זול כמעט בכל מזון מעובד ושימושו העיקרי כמזון בתעשיית הבשר הפכו אותו ל"ירק הפלא" של תעשיית המזון. מכינים ממנו קמח, מייצרים ממנו דלק, ממתיקים איתו משקאות, עושים מהעמילן שבו שקיות, מאכילים איתו פרות ועוד שימושיו רבים...

אז מה עם אופיר? "שאוהב לנגן ולשיר, וביום קיץ חם אוהב גם תירס חם" ומה עם חבורת הילדים מספרה של מרים רות שהולכת אחרי אופיר בתזמורת ושיר לחפש "בים בם תירס חם"?

אנחנו מצטרפים אל אופיר וחבריו, עם תירס מתוק ,שגודל בצנעה מתחת לבית, נקטף באותו הבוקר ונאכל אצל סבא על הדשא או ישר מהסל, בלי בישול בכלל...

מההרים סביב...

נמשיך את מה שהתחלנו לפני מספר שבועות ונכיר לכם עוד מהאנשים שמאחורי הירקות והפרויקט המיוחד הזה.

נעמי בת ההרים...

נעמי נולדה בבית זית ומכירה כמעט כל בית ומשפחה במושב וכמעט כל שביל ומערה מסביבו. החיבור שלה לטבע ועבודת האדמה היה מובן מאליו ומאז זכינו בעלמה צעירה ואנרגטית שמאזנת את כוחות האגו הגבריים בשדה. למשימה היא רתמה את משפחת ליפשיץ המופלאה שמהווה בית חם לנו ולירקות שלנו.

בחודשים האחרונים הצליחה נעמי להביא לחווה מעל ל-1000 מתנדבים, בקבוצות ויחידים, אשר סייעו בעבודות ההקמה המפרכות שלעיתים נראו כאינסופיות. היום, במבט לאחור, אנו יודעים להגיד שללא הסיוע האדיר של אותם רבבות אנשים טובים לא היינו כאן היום ושורות אלו לא היו נכתבות.נעמי כמו כולנו היא לא רק חובבת סלעים ואבנים אלא גם ילדים ובמיוחד כאלו ש"המערכת" לא בדיוק היטיבה עימם.

נעמי עבדה עם נוער במסגרות שונות של קידום ופיתוח וכעת היא חלק מהצוות החינוכי שעובד עם הנערים בחווה. בעזרת חיוך רחב ואנרגיות אינסופיות נעמי תזכיר גם לכם אם תבואו לבקר שחינוך וחקלאות קודם כל עושים באהבה גדולה...

מהמטבח...

תירס למשתעממים מהר...

המתכונים אשר היו בעלון עבור 2 שיטות לבישול תירס –נמצאים בנפרד באתר.

שיהיה לכולנו סוף שבוע עם שמחה קיצית ואנרגיות של ילדות... צוות החווה.

תיוגים:

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page