top of page

עלון מס' 20: 6.11.13 - ימי הסתיו בחווה, אפונת השלג והכרות עם הסופר ארז...

מהנעשה בחווה בבית זית

מהמשרד...

בתחילת השבוע קיבלתם את חשבוניות חודש אוקטובר לתיבת הדואר האלקטרוני. אנא, בדקו את החשבונית ועברו על סכום החיוב. אם במקרה מצאתם טעות, פנו אלינו, ואנו מבטיחים, שעירית השולטת ביד רמה בממלכת החשבונות של החווה (בין היתר...), תדאג לתקן זאת במהרה.

מהשדה…

בימים האחרונים חשנו על בשרנו הפכפכות האופיינית לסתיו. מיום אחד של גשם קמצני ומהוסס, לעלייה מהירה במד הטמפרטורה עד לרמה שלא הייתה מביישת יום אוגוסט חמים. הלילות, לעומת זאת, ממשיכים להיות קרירים וצוננים, ובכך מאפשרים לנו לגדל את מיטב העלים החורפיים שלא מהססים להבהיר לנו את היתרון והברכה באזורנו משופע האבנים והסלעים.

עם בוא הסתיו החמקמק, היינו עדים לפרשת העלמות מסתורית (החשד נופל על צוות החווה!) של ראשוני התרמילים של אפונת השלג. ומי שלא טעם מימיו אפונת שלג מוזמן לחכות בסבלנות ( ממש עוד מעט), או אולי למנוע בגופו את המשך הזלילות המסתוריות של האפונה, הקרויה גם אפונה סינית.

בינתיים, נספר לכם שאפונת השלג מתהדרת בדקיקות, פריכות ומתיקות שאין שנייה לה בעולם האפונים, שמחירה בשוק מרקיע עד ל- 40 ש"ח לקילו ושבצרפתית שמה הולך לפנייה -"Le Pois Mange-tout" - אפונה הנאכלת בשלמותה. מה שמעורר תהיה, האם במקרה מסתובב לנו צרפתי בחווה?

אז מה צפוי לנו בסל השבוע:

עגבניה, מלפפון, דלעת, חציל, סלק, שומר מנגולד, רוקט / מיזונה, חסה, כוסברה, תפו"א.

ובסל הגדול יצטרפו… גזר, לפת ופטרוזיליה.

(באדום מסומנים הירקות שאנו משלימים ממגדלים אורגנים אחרים על מנת לשמור על סל מאוזן)

לסלים ניתן לצרף בהזמנה מראש (עד רביעי ב-12:00) 'לחם של עומר', האופה הקהילתי. סוגים, מחירים והזמנה בטופס הנמצא בקישור....

מההרים סביב…

אם במקרה, בזמן קריאת שורות אלו, החלו תהיות ומחשבות לגביי ירידה באיכות הכתיבה האופיינית לעלונים השבועיים של חוות קיימא, לא טעיתם. האשם המרכזי בהרעת התנאים הוא לא אחר מאשר ארז (בתמונה), שהחליט לטוס לחופשה קצרה באירופה (היום ולמשך השבוע הקרוב), ובכך העביר את שרביט הכתיבה לאחרים. ומכיוון שהאחרים האלו אינם מעוניינים להיחשף (כי לא פשוט להיכנס לנעליו...) נבחר דווקא לספר על ארז, שמאז שהצטרף להקמת החווה השקיע חצי שנה מחייו ללא תמורה ושכר, אך ורק מתוך אמונה ורצון להקים את החווה. ארז הוא הסייסמוגרף הרגשי של החווה, האיש שמזהה באופן מיידי כל צורך, הדייקן שבחבורה, היצירתי שבינינו וכפי שכבר נוכחתם לדעת, גם הסופר הכישרוני של החווה. מתחת לכובע המקסיקני שנוהג לחבוש, מסתתר לו אדם אחד שמשקיע את כל כולו כאן בעמק שלנו.

מהמטבח…

מלך הירוקים הבלתי מעורער בחווה, המנגולד, מככב שוב ושוב במדורי המתכונים של לקוחותינו. הפעם נשתף אתכם במתכון של רחל, שפרסמה תמונת מנגולד ממולא, בנוסף קישור למתכון באתר של עיתון הארץ. לאור התגובות הנלהבות בפייסבוק של החווה ובעקבות הבחירה המחודשת במנגולד, קחו לכם שעה או שעתיים והשקיעו בגלגלול מנגולדים ממולאים בבורגול, לימון ורימונים.

סוף שבוע של ממולאים,

צוות החווה.

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page