top of page

עלון מס' 61: 27.8.14 - על פרידות בחווה, שתילות חורף ומרית הגיבורה...

מהנעשה בחוות קיימא (שהדרך מתמשכת)

פינת חמד בחוות קיימא.JPG

מהמשרד…

  • * בשבוע שעבר פישלנו עם החסות… הן לא היו ראיות לדעתנו, איכותן לא עמדה בסטנדרטים של חוות קיימא ושמנו לב לכך מאוחר מדיי. השבוע נפצה את כל מי שקיבל חסה בשבוע שעבר בירק נוסף. איזה? הפתעה! כן נספר לכם שקיבלנו מייל מאחת הלקוחות בדיוק בנושא של החסה. הלקוחה הותיקה כתבה שמעבר לחסה המדובללת, בעיקר קשה לה למתוח עלינו ביקורת. כי אנחנו חברתיים, כי אנחנו עושים מעשה חינוכי וכו'. זה הזמן לבקש מכולכם - אנא תנו לנו הערות, אנחנו זקוקים לזה. לא מבטיחים שעם הכל נסכים, אך אל תדאגו לנו יותר מדיי - אנחנו יכולים ורוצים לתקן את הטעויות שלנו. אחת המשימות שלנו היא ליצור עסק חברתי ברמה גבוהה מאוד, שמוציא מוצר איכותי תחת ידיו. אגב, זה חברתי וזה גם חינוכי!

  • מזל טוב - בשבוע הבא תפתח נקודת חלוקה נוספת, הפעם בגן הבוטני בניות, ירושלים. אם יש לכם מכרים שירצו להצטרף לנקודת החלוקה, אנא הפנו אותם לאתר שלנו.

מהשדה…

גם פרידות הן מנת חלקנו. אנו נפרדים השבוע מהמחזור הראשון של עגבניות התמר שלנו, בצער מהול בשמחה, שהרי כל סיום ערוגה היא תחילתה של ערוגה חדשה - ערוגת חורף מוריקה.

השבוע נפרדים גם מרוב החקלאים הצעירים של החווה ונשארים עם מעטים. וזהו עצב נוסף שמובנה בעבודה שבחרנו לעשות. גם הצעירים גדלים, פורחים ועוזבים את החווה, לדרך חדשה ומתמשכת.

ייבוש עגבניות בחוות קיימא בבית זית.JPG

נשארו לנו עוד קצת עגבניות לייבוש בחווה.. בקרוב אצלכם...

לפחות, שלא כמו בקשר שיש לנו עם הצמחים שמתקמצנים במילים ובפרגון, זכינו לשמוע מהחקלאים העוזבים דבריי סיכום שכל איש חינוך היה רוצה לשמוע. מילות של הבנה לתהליך שעברו, הערכה, ובטחון מלא ביכולתם לחוות את החיים במלוא עוצמתם, עם ראש פתוח ולב רחב. אנחנו גאים...

וכמו העגבניות הירוקות שעוד יאדימו וייקטפו במחזור הבא, כמו זרעי החורף שנזרעים בימים אלו, בתזמון מושלם שכבר חוזר על עצמו בכל שינוי עונה ובכל זאת מפתיע מחדש, הסתיו מבשר לנו גם קליטת חקלאים צעירים חדשים. ההתרגשות גוברת בצוות שלנו. סוף עונה חברים! רק היום ירקות וילדים, סוף עונה.

אז מה כבר שתלנו לקראת החורף?

ביום הכי חם עד עתה, שתלנו את שתילי הסלק האדום, הכרובית, החסה והכרוב. קשה היה לראות איך השתילים הזעירים סובלים מהחום ומעט עליהם קמלים. חלקם לא שרדו וחלקם כבר התאוששו. ושוב אנחנו לומדים בדרך הקשה: אמנם את עיתוי השתילה אין לשנות - היום כבר קצר מספיק כדיי לשתול את ירקות החורף, אך הלהט של אוגוסט מצריך להשתמש ברשתות צל רגע לאחר השתילה. אז למדנו…

הירקות שזכינו להם בחודשים האחרונים עוד ימשיכו ללוות אותנו בסתיו - תירס לאכול טרי, עגבניות שרי, דלעות גיבורות, פטרוזיליה, חציל, קישואים ( מתחילים להצטרף חזרה כבר השבוע), לוביה, פלפלים בצבעים, כרישה ובצל ירוק. אט אט נפרד מרובם ונעבור למתכונת חורף, למגינת ליבם של חובבי ירקות הקיץ…

כיסויי צל על השתילים הצעירים בחווה.JPG

מההרים סביב…

מרית גיבורה.

מפעם לפעם אנחנו מציגים לכם את הצוות הבוגר בחווה.

כותב השורות כאן מסתכן מאוד, מכיוון שמרית היא אדם שמאוד לא מחבב מחמאות. אבל מבלי להיות רגשניים מדיי ומבלי להסתכן בעריפת ראשים, חייבים לציין את אחת מפלאי החווה - מרית טאוב. תושבת בית זית, אשת חינוך מבטן ומלידה שבגיל שאינו מבייש כל סבתא אחרת, משתרעת לה על ערוגות החווה, רגל כאן ויד שם, ולבה במקום הנכון. מצוידת בניסיון אדיר בעבודה עם נערים, באהבה בלתי נגמרת לרכישת ידע חדש וללמידה בתחום החקלאי. יש הקוראים אותה בחווה - האם הרוחנית, יש הרואים בה את האוטוריטה לידע מכל סוג שהוא, ויש הנהנים מחסותה ומהשיחות האינלקטואליות שמביאה לחווה.

מרית היא אחת מהמתנות החשובות ביותר שהחווה (ובוודאי החקלאים הצעירים) הזו קיבלה, מעט לאחר שקיימא קמה- יש לנו אמא וסבתא, ואשת צוות, וחקלאית, ואהבה גדולה לנערים, וחשיבה בלתי פוסקת.

אם רק הייתם רואים כיצד משתרכים אחריה נערים ואחרים בחווה…

מרית בחווה.JPG

(הערת העורך - ייתכן ויהיה שינו קל באופי הכתיבה מעתה והלא… )

אז מה צפוי לנו השבוע בסל…

עגבניה, מלפפון, עגבניות שרי ,פלפל, תירס מתוק (רק לארגזים הקטנים) , גזר, סלק , בצל, חסה, תרד, פטרוזיליה.

ובסל הגדול יצטרפו להם… חציל, תפו"א, דלעת, לוביה או קישוא.

(באדום מסומנים הירקות שאנו נשלים השבוע ממגדלים אורגניים אחרים על מנת לשמור על סל מאוזן ועשיר).

לשינויים ובקשות מיוחדות אנא הכנסו לאתר האינטרנט של קיימא ומשם לחצו על "כניסה ללקוחות"- עד יום רביעי בשעה 12.00.

לסלים ניתן לצרף בהזמנה מראש מיום ראשון בצהריים ועד יום רביעי ב 12:00 :

  • לחם מחמצת של עמר האופה המקומי. פירוט סוגי הלחמים ומחירים במערכת ההזמנות.

  • דבש דבורים טבעי ואורגני של רעיה - מחיר לחצי קילו 27 ש"ח

  • ביצי חופש - מבית הגידול של מיכל ויעקוב מעין ראפה (מסעדת מאג'דה) 12 ביצים עבור 24 ש"ח..

  • פירות אורגניים (סוגי הירקות משתנים כל שבוע) - אורגניה מחבל הבשור, וגם מיעקוב מעין רפא.

מהמטבח...

המתכון ל"פרמאג'נה של חצילים" ( אפשר גם קישואים) אשר היה בעלון המקורי - נמצא באתר תחת "מתכונים לחצילים".

שיהיה לכולנו סוף שבוע לא ידוע...

צוות החווה.

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page