top of page

עלון מס' 82: 21.1.15 - שינויי מזג האויר בחווה, הכנות על שטח הבוסתן ועל יוני החולם...

מהנעשה בחוות קיימא (שינויי מזג האויר...)

סיור בשדה.jpg

מהמשרד...

  • גם השבוע לא תמצאו בסל מלפפונים. גם אנחנו מלאים תחושת אכזבה כמאמר הפתגם "ויקומו המלפפונים ויכו את הגנן"...

  • אנו מזכירים ללקוחות אשר רוצים לבטל סל, לכתוב בתוך עמוד "עריכת הזמנה", ולא בתוך "הערות".

מהשדה…

בשבועות האחרונים יכולנו להתפנות למשימות שוטפות בחווה כמו דילול ערוגות השום, עישוב ערוגות הברוקולי וכרובית, המשך בניית תנור האבן במטבח של החווה וסיום סידור מדרגות הכניסה לחווה.

הימים מתארכים לאיטם וימי החורף הקשים והסוערים מתחילים להתבהר ולהתחמם. זהו סימן של התקדמות לעבר תקופת השתילות והזריעות לעונת האביב המתקרבת, וכל החקלאים (הוותיקים והחדשים) מתרגשים משינויי מזג האוויר.

ערוגה חדשה.jpg

נראה כי מעבר למשימות השוטפות, כמו פטריות אחר הגשם, צצים במוחנו הקודח, רעיונות ופרויקטים נוספים. משימות אלו מגוונות את יום העבודה ומרחיבות את האופקים המקצועיים והנפשיים של הצוות הפועל.

בעונה המתקרבת, נשתמש לראשונה, בחלקה חדשה של החווה שאותה אנו מכנים "הבוסתן". השבוע התחלנו בהכנת הבוסתן, בניית מדרגות בין שתי הטראסות, סימון ערוגות, פיזור קומפוסט, תיחוח, והתקנת מערכת השקיה בכל הערוגות. בבוסתן, כך אנו מקווים, יצמחו להם יחד עם הירקות, התאנים, הרימונים ופירות ההדר והיד עוד נטויה ונוטעת....

מזמינים אתכם לבקר את השתילים הצעירים ויחד איתנו לעקוב אחר התפתחותם.

collage_בוסתן לעלון.jpg

מההרים סביב…

לא רק שינויי מזג האוויר השבוע משפיעים על צמיחת הירקות בשדה, גם להיעדרותו של הבוס הגדול (אין על כנסים מקצועיים!) יש בהחלט השפעה.

הכוסברה, הלחוצה מעינו הבוחנת, נצפתה סוף סוף מתאוששת מהקור ובעיקר מחרדת בקרת הטעם שיוני עורך לה מדי שבוע ("אני לא מרגיש אותה מספיק על קצה הלשון" הטיח בה לאחרונה).

הקייל דווקא נצפה מעט מדוכדך. יוני הוא היחיד המוכן לשוחח עימו במבטא אנגלו-סקסי ולשכנוע שיום אחד גם הישראלים גסי הרוח ילמדו להעריך אותו כראוי...

אז גם כותבי העלון הזמניים מרגישים מעט משוחררים יותר בכדי להעיז ולספר לכם מעט על האיש שמוביל את הפרוייקט המדהים הזה של חוות קיימא...

יוני הוא יליד בית זית ותמיד חלם להקים חווה. כשגדל גם הבין שזו הולכת להיות חווה מיוחדת במינה. בסוף 2012 החליט יוני לממש את החלום. תחילה קנה שני מעדרים וקלשון והתחיל להפוך את האדמה בחצר. יהודה כלבו הנאמן רק גיחך בתחילה. אחרי שנתן ליוני להזיע מעט גם לחש לו, בלי לפגוע, "נראה לי שאתה מסוגל ליותר". רץ יוני אל המחשב ושלח מייל לכל חבריו שיבואו לסייע. צחק יהודה ואמר "קצת יותר, תחשוב בגדול!". מאז יוני קיבץ אנשים, מצא שטחים, גייס משאבים, יצר קשרים וגם סיקל לא מעט אבנים (קיים ויכוח על כמה בדיוק אבל לא ניכנס לזה...).

היום יוני מנהל את העמותה ומרכז את העבודה של הנוער בחווה. בין שלל משימותיו האינסופיות בקיימא עדיין ניתן למצוא אותו יושב עם יהודה בחצר וחולם...

collage_יוני.jpg

אז מה צפוי לנו השבוע בסל…

עגבניה, פלפל, כרובית/ברוקולי, קולורבי, צנונית/דייקון/לפת, תפו"א, גזר, סלרי שורש, כרישה, בזיל/נענע, כוסברה /פטרוזיליה.

בסל הגדול יצטרפו להם…שומר/סלק, חסה, בטטה.

(באדום מסומנים הירקות שאנו נשלים השבוע ממגדלים אורגניים אחרים על מנת לשמור על סל מאוזן ועשיר).

לשינויים ובקשות מיוחדות אנא הכנסו לאתר האינטרנט של קיימא ומשם לחצו על "כניסה ללקוחות"- עד יום שלישי בשעה 12.00.

לסלים ניתן להוסיף דרך מערכת ההזמנות מוצרים כגון: לחם מחמצת של עמר האופה (ניתן להזמין עד יום שני בערב בלבד), ביצי חופש של מיכל ויעקוב, תמר מג'הול אורגני של שים והוריה, שמן זית של יוחאי ויין של יקב רוזה.

מהמטבח...

השבוע החלטנו להתמקד בסלטים מעניינים לכבוד מזג האויר המתחמם לו...

בתאבון!

שיהיה לכולנו סוף שבוע מלא בשינויים חיוביים...

צוות החווה.

תיוגים:

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page