top of page

עלון מס' 94: 20.4.15 - הרהורי האביב והשתילות...

מהנעשה בחוות קיימא (תזמורת ירוקה )

מהמשרד…

  • תזכורת - בשל יום הזיכרון נחלק את סלי הירקות מחר, יום שלישי במקום יום רביעי. לקוחות שאוספים בנק' איסוף בקפה הגפן - המקום פתוח בימים שלישי ורביעי השבוע עד השעה 17:00. לקוחות שאוספים בנק׳ חלוקה בגן הבוטני - המקום פתוח ביום שלישי השבוע עד שעה 17.30(יום רביעי כרגיל). שימו לב!

  • עונת התמרים מהערבה נגמרה לעת עתה… נשמח להודיע לכם כשיתחדש מלאי התמרים האורגנים מהערבה.

  • ובנימה אישית… במשלוח של השבוע שעבר ארעה תקלה שקשורה לדילוג על משלוח בפסח. ניסינו ככל יכולתנו לתקן את הטעות ביום חמישי. אנחנו מאוד מודים לכל הלקוחות על ההבנה והגמישות!

מהשדה… (אפריל - בחשש מה)

הימים ימים דרמטיים- עם בוא האביב, קולות צרצרים מתלווים אל בקיעת זרעי הקישוא בהמיית תופים, פסיעות הנמלים העמלות על איסוף תבואה, והדגנים המתבקעים סביב מוסיפים רחש מתחת לפני החווה. ואנחנו בצעקות ובנפנופי ידיים (חושבים את עצמנו) כמו מנצחים על תזמורת חסרת כל רסן…

אילו רק היינו דוחים את שתילות הקיץ. אילו רק היינו מחכים עוד קצת. אילו רק שדרני מזג האוויר היו מניחים בפנינו תחזית לחודש שלם (מינימום), המוזיקה הנשמעת מהחווה הייתה נשמעת קצת יותר כך April Come She Will. ולנו לא הייתה נשארת עבודת הניצוח...

זה כבר לא יקרה, וחקלאי ההר מתכסים עצה ומגרדים בראשם... איך מצילים את השתילים שכבר נשתלו ומה יהיה על העלים המחוררים של שתילי הפלפל הקטנים? האם לזרוע מחדש את השעועית שנבטיה רק הציצו מאדמתם בימים הכי קרים של חודש אפריל וכבר חשבו לחזור לחיקה החמים? ומה המשמעות של כל זה? משמעות כלכלית ומשמעות תכנונית?

התשובות, שוב, אחרי שנסיק מסקנות, רק בעונה הבאה…

קשים חיי החקלאי באפריל, קשים גם בינואר ובפברואר ובמרץ, אך תמיד יש את חודש יוני, לארוג לו ולחכות שיביא אתו מזג אוויר יציב ונעים, וגם עגבניות ופלפלים וקישואים וירוקים, ודלעות קטנות וקומפקטיות ומלונים מתוקים… ואז, מי בכלל צריך חזאים?

שירת העשבים…

כשות השדה

השבוע זו הפעם הראשונה העונה שבה הכשות חוזרת אל מחוזותינו והיא חוזרת בגדול למרבה הצער!

הכשות הינה צמח טפילי, חד שנתי (קיץ) .ממשפחת החלבליים .

לכשות אין שורשים ועלים אלא רק גבעול צהוב.

והיא מטפסת ומתגלגלת על צמחים. ומפתחת איברי מציצה שמגיעים לשיפה (קנה שנמצא בצמחים דרכו הצמח אוסף סוכרים ומלחים מאדמה ) ומוצצים סוכרים ומלחים מהצמח.

הכשות היא צמח שעלול להזיק לגידולים חקלאיים ולגרום נזק לצמחים מסוימים. כיום נהוג לברור את זרעי הצמחים לפני שתילתם כדי למנוע הפצה של הכשות,(כמובן לא אצלנו ) שכן היא מוסיפה לגדול גם כאשר הפונדקאי(הצמח עליו נטפלה הכשות) נעקר. לכן, הדרך היחידה להפסיק את התפשטות הכשות היא באמצעות הצתת שריפה בשדה.

אצלנו בשדה, אוספים את הכשות וזורקים לפח, לקומפוסט או רחוק מהשדה.

כתב וערך: אריאל שבת

אז מה צפוי לנו השבוע בסל…

עגבניה, מלפפון, כולרבי, תפו"א, חציל, כרוב, פלפל, סלק, פטרוזיליה/כוסברה, מנגולד, חסה.

בסל הגדול יצטרפו להם… גזר, שומר, בצל ירוק .

אדום מסומנים הירקות שאנו נשלים השבוע ממגדלים אורגניים אחרים על מנת לשמור על סל מאוזן ועשיר).

לשינויים ובקשות מיוחדות אנא הכנסו לאתר האינטרנט של קיימא ומשם לחצו על "כניסה ללקוחות"- עד יום שלישי בשעה 12.00.

לסלים ניתן להוסיף דרך מערכת ההזמנות מוצרים כגון: לחם מחמצת של עמר האופה (ניתן להזמין עד יום שני בערב בלבד), ביצי חופש של מיכל ויעקוב, שמן זית של יוחאי ויין של יקב רוזה.

מהמטבח...

המתכון ל"סושי טבעוני" אשר הופיע בעלון - נמצא בנפרד באתר תחת "מתכוני לקוחות-ירקות שונים".

בתאבון!

שיהיה לכולנו יום עצמאות שמח!

צוות החווה.

תיוגים:

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page