top of page

מתכונים מיוחדים לכרובית

כרובית עם טחינה ושמיר

חומרים:

  • 1 כרובית

  • כוס טחינה מוכנה (ראה מתכון לטחינה)

  • 1/4 כוס מים

  • 3 כפות שמיר קצוץ (רק העלים)

  • מלח גס או פן

הכנה:

הסלט הזה אהוב מאד על רבים אבל הוא בדרך כלל מטוגן ולכן נמנעים ממנו, אבל ניתן להכין אותו ללא שמן.מאדים את הכרובית ברשת אידוי בסיר עם מעט מים (למי שאין רשת אידוי יכול לקחת תבנית קטנטנה או כלי חרס קטן שעמידים בחום, להניח בתחתית סיר עם מים בגובה של 3-4 ס"מ, ולהניח על התבנית או הכלי את הכרובית בשלמותה, מבלי שתיגע במים), מכסים, מחכים ו 5 דקות אחרי שהמים רתחו בודקים אם הכרובית התרככה מעט ואז מוציאים.

מחלקים את הכרובית לפרחים בינוניים ומניחים על גבי ניר אפיה בתבנית, מפזרים מעט מלח גס ומכניסים לתנור שחומם מראש ל180 מעלות ומוציאים כשהקצוות מתחילים להיות חומים.הכרובית אמורה להיות רכה אבל לא מדי ויציבה.

מדללים את הטחינה במים ומוסיפים את השמיר הקצוץ, ויוצקים על הכרובית, מערבבים ומניחים במקרר למשך שעה אחת לפחות למיזוג טעמים.

כרובית מטוגנת בפירורי לחם

מרתיחים מים מומלחים קלות, מכניסים את הכרובית בשלמותה, מבשלים כ- 10 דקות ( לא להגזים בבישול! ) מסננים ומקררים. מחלקים את הכרובית לפרחים קטנים. טורפים 2 ביצים, מלח ופלפל יחדיו. טובלים את הפרחים בבלילה, ולאחר מכן בפירורי לחם. מטגנים בתערובת של שמן זית וחמאה.

ממרח כרובית (מאת גילת רווה אור)

לוקחים כרובית שלמה מבושלת, עליה מורחים שמן זית, מלח ולימון ואופים ב 200 מעלות כ- 25 דקות. מפרידים מהכרובית האפויה כ- 5 פרחים גדולים, ושמים בבלנדר ביחד עם כרבע כוס שמן זית, מעט צלפים, וחופן ירוקים מכל סוג שהוא - פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, רוקט וכו, (אמרנו ארבעה מרכיבים, לא?). טוחנים הכל לממרח אחיד ונהנים. באמת שנהנים...

מתכונים מעניינים נוספים:

Recipe-1851-FHXeKHt82C.jpg

כתבות אחרונות

חיפוש לפי תגים

bottom of page